Friday, August 28, 2009

Γεμιστές πιπεριές

Ζεματάμε σε βραστό νερό (λες και θα μπορούσαμε να ζεματίσουμε σε κρύο... τέλος πάντων...) 15 πιπεριές.
Τις βγάζουμε από τη κατσαρόλα και τις αφήνουμε να κρυώσουν, αλλά φροντίζουμε το νερό όπου έβρασαν να διατηρηθεί ζεστό.

Οσο κρυώνουν οι πιπεριές, ψιλοκόβουμε ένα μεγάλο κρεμμύδι, αρκετό μαϊντανό και 15 φύλλα πλατύφυλλου βασιλικού.

Τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι, προσθέτουμε τα πράσινα μυρωδικά και 15 κουταλιές ρύζι να γυαλίσει. Ρίχνουμε 4-5 κουταλιές από το νερο που έβρασαν οι πιπεριές, αλάτι-πιπέρι και καμμιά τριακοσαριά γραμμάρια αποφλοιωμένα ντοματάκια, μισό φλιτζάνι ελαιόλαδο, ανακατεύουμε καλά και χαμηλώνουμε τη φωτιά. Τ' αφήνουμε κανα δεκάλεπτο.

Καθαρίζουμε τις πιπεριές από τα σπόρια (κατά τη διάρκεια του δεκάλεπτου...).

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 και γεμίζουμε τις πιπεριές τις οποίες τοποθετούμε σ' ένα πυρεξ. 5-10 λεπτά μετά την εισαγωγή των γεμισμένων πιπεριών στο φούρνο, ρίχνουμε περιπου ένα φλιτζάνι νερό (απ' αυτό στο οποίο ζεματίσαμε τις πιπεριές και το κρατήσαμε ζεστό).

Συνολικά 40-45 λεπτά στο φούρνο και τα γεμιστά μας είναι έτοιμα:

Wednesday, August 26, 2009

Πατάτες γιαχνί με βραχώδη θαλασσινά :-)

Μια καλή ιδέα όταν βρισκόμαστε σε διακοπές, είναι να μαγειρέψουμε με υλικά του τόπου που μας φιλοξενεί.
Εμείς είχαμε πάρει μαζί μας μερικές πατάτες που ήταν κρίμα να μείνουν πίσω και ίσως να χαλάσουν, οπότε η ιδέα που κατέβασε το έτερον ολόκληρον ήταν να κάνουμε κάτι σαν πατάτες γιαχνί με χλωρίδα και πανίδα του νησιού.

Κολοκύθι, ντομάτες, κρεμμύδι και σκόρδο ήταν οι εύκολες προμήθειες. Θα μπορούσαμε να τ' αφήσουμε έτσι, αλλά ήταν κρίμα να μη χρησιμοποιηθούν κανα-δυο "περίεργα" υλικά. Ετσι λοιπόν, ξαμοληθήκαμε να μαζέψουμε κρίταμα και γαστερόποδα.

Η συλλογή κρίταμου είναι εύκολη. Ψάχνουμε μια βραχώδη ακτή, όσο πιο απομακρυσμένη από τον άνθρωπο τόσο καλύτερα.
Τα γαστερόποδα είναι λίγο μπελάς. Τα θαλάσσια σαλιγκάρια τα μαζεύεις σχετικά εύκολα, αλλά τραβάς ζόρι μετά στο μαγείρεμα. Τις πεταλίδες ζορίζεσαι να τις μαζέψεις, αλλά μετά είναι εύκολα τα πράγματα.
Αφού τελειώσει το βάσανο της συλλογής (ειδικά αν έχει κύμα όπως όταν τα μαζεύαμε εμείς...), πάμε χαρούμενοι στο ενοικιαζόμενο και οπλιζόμαστε με υπομονή.

Σε ένα μικρό κατσαρολάκι βάζουμε νερό. Μόλις αρχίσει να κοχλάζει, ρίχνουμε σαλιγκάρια και πεταλίδες να βράσουν για κανα πεντάλεπτο. Κλείνουμε το μάτι (και στη σύζυγο, αλλά και της κουζίνας...), βγάζουμε από το κατσαρολάκι τα γαστερόποδα και βάζουμε στο ίδιο βραστό νερό τα κρίταμα (τα οποία τα 'χουμε ξεπλύνει καλά) για μερικά δευτερόλεπτα. Σουρώνουμε (τα κρίταμα). Αφήνουμε να κρυώσουν τα σαλιγκάρια και οι πεταλίδες - τα κρίταμα ούτως ή άλλως θα ξεπαγιάσουν μέχρι να καθαριστούν τα μαλάκια μας...

Κατά τη διαδικασία του βρασμού οι πεταλίδες ξεκολλάνε από το κοχύλι τους. Τα σαλιγκάρια όμως όχι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο καθαρισμός των πεταλίδων να είναι εύκολος, αλλά των σαλιγκαριών μανίκι (αυτό το ξανάγραψα νομίζω...).

Διαδικασίες καθαρισμού:

Τις πεταλίδες τις βάζουμε "όρθιες" μεταξύ δείκτη και μέσου και με το νύχι του αντίχειρα αφαιρούμε τα "εντόσθια" (επίδειξη υψηλής τεχνικής...χεχε..). Ξεπλένουμε αυτό που απομένει, έτοιμο.

Για τα σαλιγκάρια θα χρειαστούμε μερικές οδοντογλυφίδες. Βγάζοντας το μαλάκιο από το κέλυφος (όπως όταν τρώμε χοχλιούς), φροντίζουμε να απομακρύνουμε το "κλείστρο" του σαλιγκαριού, ένα πορτοκαλί πράγμα σαν λέπι:


Κατά 99% τα εντόσθια του σαλιγκαριού μένουν μέσα στο κέλυφος όταν τραβάμε το πόδι του με την οδοντογλυφίδα, αλλά εάν τυχόν βγούν, τα αφαιρούμε "χειροκίνητα".

Ξεπλένουμε καλά όλα τα σαλιγκάρια μας και τ' αφήνουμε να περιμένουν μαζί με τις πεταλίδες:


Σωτάρουμε κρεμμύδι-σκόρδο-κρίταμα. Προσθέτουμε σαλιγκάρια-πεταλίδες και μετά από λίγο πολτοποιημένη ντομάτα, πατάτες και κολοκύθια. Αφήνουμε να βράσουν κανα μισάωρο και επιτέλους τρώμε:

Monday, July 13, 2009

Φασολάκια (σ.σ.*)

Τσιγαρίζουμε στο λάδι ξερό κρεμμύδι ή φρέσκα κρεμμυδάκια, 3 γαρύφαλλα, 2-3 καρπούς κάρδαμο και προς το τέλος το 1-2 σκελίδες σκόρδο. Πασπαλίζουμε με καπνιστό κόκκινο πιπέρι. Βάζουμε 1-2 ντομάτες φρέσκιες ψιλοκομμένες. Αφού πάρουν μια βράση ρίχνουμε τα 500 γρ φασολάκια χωρις καθόλου νερό(1). Αφήνουμε 10-15 λεπτα και ρίχνουμε μπόλικο ψιλοκομμένο μαιντανό και μετά απο λίγο ένα κουταλάκι αλάτι και ρίγανη, κανέλλα και μοσχοκάρυδο και μισό περίπου φλυτζάνι λάδι τώρα ή στο τέλος.. Αφού γίνουν μετά από 30-40 λεπτά κατεβάζουμε από τη φωτιά.

(1) Αν τα φασολάκια είναι φρέσκα ίσως χρειαστεί να προσθέσουμε λίγο βραστό νερό αν φανεί ότι κολλάνε.

*συνταγή συζύγου... :-)

Tuesday, July 7, 2009

Φαγκρί με πράσα (σ.σ.*)

Ψιλοκόβουμε 400 γρ. πράσα και τα τσιγαρίζουμε μέχρι να μαραθούν εντελώς μαζί με 2-3 γαρύφαλλα και λίγη ψιλοκομμένη πιπερόριζα. Τα απλώνουμε στο πυρέξ και βάζουμε από πάνω μιά φέτα φαγκρί περίπου 400 γραμμάρια. Περιχύνουμε με λεμόνι και ένα σφηνάκι τσίπουρο. Το βάζουμε στο φούρνο στους 200. Στα πρώτα 20 λεπτά σκεπασμένο με λαδόχαρτο. Περίπου 40 λεπτα.



*συνταγή συζύγου... :-)

Monday, July 6, 2009

Μπριάμ(ι) φούρνου

Η μεγάλη δυσκολία όσον αφορά το μπριάμ(ι) είναι η προφορά του. Δεν προφέρεται "μπριάμ", ούτε ¨μπριάμι". Το γιώτα στο τέλος και προφέρεται και δεν προφέρεται (πως γίνεται αυτό μη ρωτάτε).
Είναι ένα φαγητό πιο εύκολο να το φτιάξεις, παρά να το πεις.

Αφού έγραψα την εξυπνάδα μου, πάμε στη συνταγή.
Μαζεύουμε ό,τι λαχανικά βγάζει ο μπαξές (πατάτες, πιπεριές, κολοκυθάκια, ντομάτες, κρεμμύδια, σκόρδα - αυτά έχουμε, για κάποιον λόγο οι δικοί μου δεν σπείρανε μελιτζάνες).
Κόβουμε σε διάφορα σχήματα 2-3 πατάτες, 2-3 κολοκυθάκια, 4-5 πιπεριές, 1-2 ντομάτες, 1-2 κρεμμύδια - ό,τι ποσότητες τελοσπάντων μας γεμίσουν το μάτι.

Βάζουμε σ' ένα ταψί λίγο ελαιόλαδο, ίσα να σκεπαστεί ο πάτος. Απλώνουμε, ανακατεύουμε και αλατοπιπερώνουμε.

Πολτοποιούμε στο μπλέντερ 1-2 ντομάτες, 2-3 σκελίδες σκόρδο, μερικά φύλλα βασιλικό και δυόσμο και περιχύνουμε.

Ψήνουμε για καμμια ώρα έχοντας σκεπάσει καλά το ταψί με αλουμινόχαρτο, και κανα μισάωρο ακόμα ξεσκέπαστο.

Αυτά για σήμερα.


Sunday, May 31, 2009

Sushi nori του μπαξέ

Πριν κανα-δυο χρόνια, ένας φίλος ντόκτορ σπουδαγμένος στην Ιαπωνία μας εφίλεψε σούσι και ήτο πολύ ενδιαφέρον.
Ηγγικεν η ώρα να το μαγειρέψωμεν και ημείς.

Παίρνουμε από το ντερλικατεσσενάδικο της γειτονιάς ρύζι για σούσι, φύλλα φύκι νόρι, ξύδι ρυζιού, σάλτσα σόγιας και ίσως και μερικά ακόμη εξωτικά υγρά και τα μεταφέρουμε στο εξοχικό του χωριού.

Επειδή ωμά ψάρια και άλλα γιαπωνέζικα πράματα είναι κάπως δυσεύρετα στο χωριό, θα χρησιμοποιήσουμε ό,τι μας δίνει ο μπαξές (μαρούλι, καρότο, δυόσμο) και μια καπνιστή πέστροφα.

Υπάρχει ένα μικρό κόλπο για να πετύχει η απόπειρα: RTFM*. Οπότε, βράζουμε το ρύζι σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας του, προσθέτουμε το ξύδι ρυζιού και ανακατεύουμε.

Απλώνουμε το ρύζι στο νόρι, προσθέτουμε (καταλλήλως κομμένα) πέστροφα, καρότα, μαρούλι και δυόσμο, τυλίγουμε με το ειδικό γι αυτή τη δουλειά μπαμπού. Υπάρχει πληθώρα από βίντεα στο γιουτιούμπι για το πως γίνεται το τύλιγμα. Πρέπει να έχουμε παρακολουθήσει μερικά, αλλιώς....

Κόβουμε το κάθε ρολό σε 8 κομμάτια και ιδού το Makizushi μας:

Βουτάμε τα κομμάτια στα εξωτικά υγρά μας και τα τρώμε με απέραντη ευχαρίστηση, αφού πετύχαμε κάτι που φαινόταν πολύ δύσκολο!


==========================
*Read The Fuckin' Manual

Wednesday, April 22, 2009

Πορτοκαλόπιτα

Ενα γλυκό - δημιουργία της συζύγου. Βοήθησα βέβαια τα μάλα, δεν την άφησα ολομόναχη τη γυναίκα να παιδεύεται...

Πλένουμε καλά 2 πορτοκάλια μεσαίου μεγέθους,τα κόβουμε σε κομμάτια και βγάζουμε τα κουκούτσια τους. Τα πολτοποιούμε στο μπλέντερ (ολόκληρα μαζί με τη φλούδα τους) και τα αφήνουμε να περιμένουν υπομονετικά.

Χτυπάμε 3 αυγά με τρία τέταρτα φλιτζανιού μαύρη ζάχαρη και λίγο αλάτι, προσθέτουμε 2 κουταλάκια γλυκού βουβαλίσιο βούτυρο, 2 κουταλιές σούπας τριμμένη καρύδα, λίγη σκόνη κανέλας και ξαναχτυπάμε αλύπητα.

Προσθέτουμε 1 φλιτζάνι τσαγιού κατσικίσιο γάλα (με λίγα λιπαρά), ανακατεύουμε καλά, βάζουμε 3/4 φλυτζ. τσαγιού ψιλό σιμιγδάλι, μία κοφτή κουταλιά σούπας σόδα και τα πολτοποιημένα πορτοκάλια. Ανακατεύουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

Βουτυρώνουμε με λίγο βουβαλίσιο βούτυρο ένα μέτριο πυρέξ, στρώνουμε το μίγμα και ψήνουμε στους 175-180 βαθμούς, σε προθερμασμένο φούρνο για μία ώρα περίπου.

Όσο ψήνεται το γλυκό, ετοιμάζουμε ένα σιρόπι, π.χ. ένα φλιτζάνι νερό και μισό φλιτζάνι ζάχαρη με 2-3 φλούδες πορτοκαλιού - μικρά φλιτζάνια, χρειάζεται λίγο σιροπάκι.

Δεν φαίνεται και πολύ σόι ε;
Τα φαινόμενα απατούν!
Αν σώνει και καλά θέλουμε μια καλύτερη εμφάνιση, βάζουμε πάνω στο κομμάτι της πίτας μια μπάλα παγωτό, περιχύνουμε με σοκολάτα και voila ένα ντεμέκ εμφανίσιμο επιδόρπιο.

==========

ΥΓ: Μας τη πέσανε οι κινέζοι!!! Ο κύριος (ή η κυρία) σχολίασε 5 φαγητά: Μανιτάρια φρικασέ, Φασολάδα, Ρακένια με σάλτσα καπνιστού σολομού, Αγριογούρουνο στο φούρνο και Φακές, γράφοντας "情趣用品,情趣,情色,成人,A片,自拍,情趣用品,情趣,色情,成人影片,色情影片,免費A片,情趣用品,情趣,成人網站,A片下載,日本AV,做愛,情趣用品,情趣," και άλλα τινά...
ρε τι πάθαμε...
:-) :-) :-)

Tuesday, March 24, 2009

4α γενέθλια του δίσκου

Παραλίγο να τα ξεχάσω, ο απαράδεκτος!

Το κατοικίδιο ψάρι μας, ο δίσκος, έγινε τεσσάρων (και κάτι ψιλά) ετών.
Είναι πλέον άτομο τρίτης ηλικίας, λέμε!

Τον "κυνήγησα" λίγο σήμερα μπας και βγάλω καμμιά καλή φωτο, καθώς η περσινή ήταν λίγο χάλια, και κατάφερα αυτό:


Καλούτσικη, αλλά η προπέρσινη των δεύτερων γενεθλίων νομίζω παραμένει άφταστη.

Αντε και του χρόνου!

Saturday, March 21, 2009

Σολομός λεμονοψημένος

Τα ψάρια, εκτός των άλλων ενδιαφερόντων χαρακτηριστικών τους,μπορούν να καταναλωθούν ωμά (sushi λέμε... μμμμ...) ή "ψημένα" σε κάτι όξινο, όπως π.χ. ο χυμός του λεμονιού, κάτι που θα κάνουμε σήμερα.

Παίρνουμε 2 φιλέτα (ευκολότερη προετοιμασία) η 2 φέτες (κάπως δυσκολότερη).
Ξεπλένουμε, αφαιρούμε το δέρμα και κόβουμε σε φέτες πάχους 1cm περίπου - αν είμαστε μάγκες και μπορούμε να τις κόψουμε πιο λεπτές, ακόμα καλύτερα! Αφαιρούμε όσο περισσότερα αγκάθια/κόκκαλα είναι δυνατόν (γι αυτό συμφέρουν τα φιλέτα...).

Αλατοπιπερώνουμε ελαφρώς, πασπαλίζουμε με ψιλοκομμένο άνηθο και τα βάζουμε σ' ένα μπολ με λίγο ελαιόλαδο και το χυμό 2 λεμονιών - ή όσο χρειαστεί για να σκεπαστούν - και τ' αφήνουμε στο ψυγείο για κανα μισάωρο αν είναι ένα εκατοστό σε πάχος, κανα 20λεπτο αν είναι μισό εκατοστό κοκ.

Βράζουμε ανάλογη ποσότητα ρυζιού (basmati) με σαφράν, απλώνουμε το ζεστό ρύζι στο πιάτο, πάνω του τις κρύες φέτες του σολομού, φρεσκοτριμμένο πιπέρι και περιμένουμε 1-2 λεπτά να "ανταλλάξουν απόψεις" το ρύζι και ο σολομός:


Μια που περιμένουμε, δε βγάζουμε και μια δεύτερη φωτο?


Edit, 22/4/09:
Ο εν Λονδίνω φίλτατος Χάρης, έφτιαξε τον σολομό και τον εφωτογράφησε ματς μπέττερ λέμε:

Εδώ η φωτο στο flickr.

Friday, March 6, 2009

Μανιτάρια φρικασέ με σταμναγκάθι

Το σταμναγκάθι είναι ας πούμε το άγριο ραδίκι της Κρήτης. Ονομάστηκε έτσι μάλλον επειδή οι Κρητικοί έκλειναν το στόμιο της στάμνας με αυτό το χόρτο ωστε να μη μπαίνουν έντομα στο νερό.

Εχει μια ενδιαφέρουσα πικρόγλυκη γεύση.

Θα το μαγειρέψουμε έυκολα και γρήγορα με μανιτάρια.

Σωτάρουμε λοιπόν τα μανιτάρια μας, τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα μαζί με μαρούλι, σπανάκι, ρόκα και σταμναγκάθι να βράσουν, προσθέτουμε αυγολέμονο κι είμαστε έτοιμοι: