Sunday, February 28, 2010

Φαλάφελ στα γρήγορα

Πάμε σ' ένα βιομάγαζο και παίρνουμε έτοιμο μίγμα για φαλάφελ. Ακολουθούμε τις οδηγίες ετοιμασίας.
Ψιλοκόβουμε ένα αγγούρι και το βάζουμε σε γιαούρτι.
Τηγανίζουμε τα ρεβυθοκεφτεδάκια και τα σερβίρουμε με το αγγουρογιαούρτι και κόκκινο πιπέρι (αν είναι καπνιστό ακόμα καλύτερα):


Ωραία, φάγαμε και σήμερα :-)))

Thursday, February 25, 2010

Αγριογούρουνο με λάχανο τουρσί

Ηρθε ο καιρός να μαγειρέψουμε κάτι με το σπιτικό λάχανο τουρσί μας.

Παίρνουμε λοιπόν μαριναρισμένο κρέας αγριογούρουνου και μερικές φέτες καπνιστό μπέικον.Θα χρειαστεί τουλάχιστον διπλάσιος όγκος (απ' αυτόν του κρέατος) ψιλοκομμένο λάχανο.

Βάζουμε ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα και το αγριογούρουνο να "πάρει" απ' όλες τις πλευρές. Χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία. Σκεπάζουμε με τις φέτες μπέικον και τ' αφήνουμε να σιγοβράσουν για 45 λεπτά περίπου. Προσθέτουμε το λάχανο, ανακατεύουμε και τ' αφήνουμε για κανα δίωρο ακόμα. Ετοιμο:

Tuesday, January 5, 2010

Λάχανο τουρσί

Για να κάνουμε μόνοι μας λάχανο τουρσί χρειάζεται κάποιος χρόνος, κάποιος κόπος, και αρκετή αφοσίωση.

Θα πρέπει πρώτα να ζητήσουμε από τον μάστορα, τον βαρελά, να μας κάνει ένα βαρέλι ειδικό για τουρσί (μη πάρουμε για κρασί - δεν κάνει).
Πρόκειται για βαρέλι που στέκεται όρθιο, είναι εντελώς ανοιχτό από πάνω και στον πάτο δεν έχει κάνουλα, αλλά μια τρύπα που κλείνει με ένα τσιβί:

Στη συνέχεια, πάμε μια βόλτα σε κάποιο (ει δυνατόν απομακρυσμένο) δάσος και μαζεύουμε φύλλα οποιουδήποτε δέντρου πλην καρυδιάς. Τόσα φύλλα ωστε σχεδόν να γεμίζουν το βαρέλι. Τα βάζουμε λοιπόν στο βαρέλι, το γεμίζουμε με νερό, το κλείνουμε με το καπάκι του και το ξεχνάμε για 4-5 μέρες.

Παίρνουμε όσα λάχανα θέλουμε (διψήφιο αριθμό κιλών...), βγάζουμε τα εξωτερικά φύλλα αν είναι χτυπημένα, λασπωμένα κλπ και τα κόβουμε στα τέσσερα.

Τοποθετούμε το βαρέλι όχι στο πάτωμα, αλλά σε κάποιο ύψος, πάνω σε κάποιο τελάρο για παράδειγμα, ωστε να μπορούμε να αδειάζουμε άνετα από την τρύπα του το νερό.
Βάζουμε στο βαρέλι (από το οποίο έχουμε βγάλει τα φύλλα και το 'χουμε ξεπλύνει φυσικά) μια χούφτα ρεβύθια, μια χούφτα αλεύρι και από πάνω τα λάχανα:

Γεμίζουμε το βαρέλι με αλατόνερο, λίγο πιο αλμυρό από το θαλασσινό νερό που έχει 3% αλάτι - ας πούμε 3,5% που σημαίνει 350 γραμμάρια χοντρό αλάτι καλά διαλυμένο σε 10 κιλά νερό. Για το δικό μας τουρσί (περίπου 14 κιλά λάχανα), χρειάστηκαν 20 κιλά νερό δηλαδή 700 γραμμάρια αλάτι.
Πάνω από τα λάχανα χρειάζεται κάτι βαρύ για τα κρατάει μέσα στο νερό - ένα μεγάλο πιάτο είναι ό,τι πρέπει.

Χρειαζόμαστε τώρα μια σκάφη ή έναν κουβά, κάτι που να χωράει 5-10 κιλά νερό.
Αδειάζουμε από τη τρύπα του βαρελιού νερό και το ξαναρίχνουμε από πάνω. Για τη πρώτη φορά, θα πρέπει η ποσότητα του νερού που θα αλλαχτεί να υπερβαίνει αυτή που υπάρχει μέσα στο βαρέλι. Στο δικό μας για παράδειγμα, που είχε 20 κιλά νερό, η "ανακύκλωση" του νερού γινόταν με ένα κουβά που χωρούσε 5 κιλά - οπότε ανακατέψαμε 5 φορές.

Από κει και πέρα, θα πρέπει κάθε 12 ώρες περίπου (2 φορές τη μέρα δηλαδή) να "ανακυκλώνουμε" τουλάχιστον το μισό νερό. Κάθε μέρα για 2 βδομάδες.
Από τη τρίτη βδομάδα και μετά, φτάνει μία φορά τη μέρα (αρκεί να γίνεται περίπου την ίδια ώρα) μια ανακύκλώση των 2/3 του νερού.

Μετά από 20-25 μέρες, ανάλογα με τη θερμοκρασία, το τουρσί θα είναι έτοιμο!
*(Θα ακολουθήσουν σύντομα συνταγές - το τουρσί δεν τρώγεται μόνο "ωμό"...)*

Wednesday, December 2, 2009

Κουτσομούρες στο τηγάνι

Ως εκ θαύματος, εισέβαλλαν στο σπίτι μερικές κουτσομούρες καθαρισμένες περίτεχνα από τον ψαρά τους. Και όπως είναι φυσικό, θα τις τηγανίσουμε.

Απλά πράγματα. Αλατοριγανώνουμε ελαφρώς, αλευρώνουμε ελαφρώς (αλεύρι dinkel), τηγανίζουμε σε ελαιόλαδο για λίγα λεπτά και έτοιμος ο μεζές:

Δεν χρειάζεται, νομίζω, να γράψω πως απαγορεύεται το λεμόνι ε;;; :-)
Για συνοδεία, τσίπουρο για τη κυρία και λευκό μοσχάτο για τον κύριο. Είδατε βίτσια που έχει ο κόσμος;... :-)

Tuesday, November 17, 2009

Πικάντικο στήθος κοτόπουλο με ρύζι

Σήμερα που έχω ρεπό και ως εκ τούτου χρόνο, είναι ευκαιρία να τον χρησιμοποιήσω για ένα φαγητό ελαφρώς μπελαλίδικο.

Παίρνουμε το λοιπόν ένα στήθος κοτόπουλου, το καθαρίζουμε από λίπη κλπ και το κόβουμε σε καμμιά 15ριά κομμάτια τα οποία αλατοπιπερώνουμε (λίγο αλάτι, πολύ πιπέρι...).

Να το μαρινάρουμε κιόλας, μιας και υπάρχει χρόνος. Χτυπάμε στο γουδί από ένα κουταλάκι σπόρους κίμινο και κόλιανδρο. Προσθέτουμε (από ένα κουταλάκι επίσης) σκόνη μουστάρδα, κάρυ, κουρκουμά, και κόκκινο καπνιστό πιπέρι. Τέλος, μια κουταλιά σούπας πάπρικα. Οκ, τέλος με τις σκόνες.

Πολτοποιούμε στο μπλέντερ ένα-δυο κρεμμύδια, μια-δυο σκελίδες σκόρδο, ένα κομμάτι πιπερόριζα (ας πούμε μεγέθους αντίχειρα...) μαζί με το χυμό ενός λεμονιού και μια κουταλιά ελαιόλαδο.

Ολα αυτά τα ανακατεύουμε καλά με 200 γραμμάρια στραγγιστό γιαούρτι και βάζουμε μέσα τα κομμάτια του κοτόπουλου. Τα αφήνουμα να μαριναριστούν στο ψυγείο κάποιες ώρες (2-3 καλά είναι, αλλά και περισσότερες ακόμα καλύτερα).

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200-220 και ψήνουμε τα κοτοπουλοκόμματα για κανα μισάωρο έως 40 λεπτά να ροδίσουν.

Κατά τη διάρκεια του ψησίματος, ετοιμάζουμε λίγο ρύζι συνοδείας:
Βάζουμε ένα ποτήρι νερό με μερικές ίνες κρόκου σε μια κατσαρόλα και μόλις αρχίσει να βράζει, προσθέτουμε μισό κουταλάκι αλάτι και μισό ποτήρι ρύζι μπασμάτι. Χαμηλώνουμε τη φωτιά και αφήνουμε το ρύζι να γίνει.
Στο wok, σωτάρουμε σε ελαιόλαδο ενα-δυο κρεμμύδια κομμένα σε ροδέλες, μόλις μαλακώσουν προσθέτουμε σάλτσα σόγιας, ανακτεύουμε να καφετιάσουν τα κρεμμύδια και στο τέλος βάζουμε και το ρύζι να πάρει και αυτό χρώμα.

Επιτέλους, έτοιμο:

Tuesday, November 10, 2009

Ψαρόσουπα με σκορπιό

Μια κόκκινη σκορπίνα είναι ό,τι πρέπει για μια ψαρόσουπα, αλλά ελλείψει αυτής και ένας μαύρος σκορπιός καλός είναι.
Παίρνουμε λοιπόν 1 ή 2 ψάρια - ανάλογα το με το βάρος, θέλουμε περίπου μισό κιλό - και τα καθαρίζουμε προσεκτικά μη μας τσιμπήσουν τα αγκάθια τους...

Κόβουμε 3-4 καρότα σε ροδέλες και 3-4 πατάτες σε μέγεθος μπουκιάς.
Ψιλοκόβουμε ένα-δυο κρεμμύδια, μια σκελίδα σκόρδο και τα μισά φύλλα ενός μέτριου σέλινου.

Σε μια κατσαρόλα σωτάρουμε ελαφρώς σε ελαιόλαδο τα ψιλοκομμένα μας και σβήνουμε με μισό ποτηράκι λευκό κρασί.
Προσθέτουμε πατάτες, καρότα και σκορπιούς, αλατοπιπερώνουμε, νερό όσο σχεδόν να σκεπαστούν όλα και σιγοβράζουμε για κανα 15λεπτο.

Βγάζουμε τα ψάρια απ' τη κατσαρόλα και αφήνουμε τα υπόλοιπα να βράσουν για άλλα 10-15 λεπτά.
Ετοιμάζουμε αυγολέμονο (1 αυγό - χυμό από 1 λεμόνι) και λαδολέμονο (χυμό από 1 λεμόνι, ίση ποσότητα λαδιού και λίγη ρίγανη).

Βάζουμε μερικά λαχανικά στο πιάτο του ψαριού και το αυγολέμονο στη σούπα:

ενώ με το λαδολέμονο περιχύνουμε το ψάρι με τα λαχανικά:

Πρασοσέλινο

Αφού καθαρίσουμε καλά τα πράσα (ενα κιλό για 2 άτομα), τα κόβουμε σε κομμάτια 2-3 εκατοστών. Το ίδιο κάνουμε και σε 2-3 καρότα.
Από ένα σέλινο παίρνουμε τα μισά φύλλα του και τα ψιλοκόβουμε, όπως και τη σελινόριζα.

Σε μια κατσαρόλα βάζουμε περίπου μισό ποτηράκι ελαιόλαδο και σωτάρουμε τα πράσα.
Μόλις μαλακώσουν προσθέτουμε και τα υπόλοιπα λαχανικά και τ' αφήνουμε να σιγοβράσουν για κανα μισάωρο.

Στο τέλος, αλατοπιπερώνουμε, κάνουμε και ένα αυγολέμονο (1 αυγό - χυμό ενός λεμονιού), ανακατεύουμε και σερβίρουμε:

Πρασοσαλάτα

Δεν ξέρω κατά πόσο είναι δόκιμο να χαρακτηρίζω το παρόν πόνημα ως σαλάτα.
Ισως ντιπ (για ντιπ) θα 'πρεπε να ονομαστεί, αλλά τέλος πάντων...

Παίρνουμε δυο πράσα. Τα καθαρίζουμε και τα πλένουμε. Ψιλοκόβουμε το άσπρο κομμάτι τους, ενώ το πράσινο το χρησιμοποιούμε κάπου αλλού, π.χ. σε πρασοσέλινο.
Βάζουμε τα ψιλοκομμένα πράσα σ' ένα μπολ. Προσθέτουμε 2-3 κουταλιές πελτέ, ελαιόλαδο, το χυμό μισού λεμονιού, μια πρέζα φλισκούνι και λίγο αλάτι.
Ανακατεύουμε και τ' αφήνουμε καλά σκεπασμένο στο ψυγείο μέχρι να καταναλωθεί.

Monday, November 9, 2009

Σπαγγέτι με γαριδάκι (σ.σ.*)

Για να κάνουμε μια γαριδομακαρονάδα σε λιγότερο από μισή ώρα, θα χρησιμοποιήσουμε κατεψυγμένα καθαρισμένα γαριδάκια - βέβαια το κέρδος στο χρόνο μαγειρέματος σημαίνει οτι δεν θα έχουμε τη ποιότητα των φρέσκων γαρίδων...

Σωτάρουμε λοιπόν ψιλοκομμένο κρεμμύδι, σκόρδο και τζίντζερ, προσθέτουμε 400γρ ψιλοκομμένο ντοματάκι και τις γαρίδες και τ' αφήνουμε να σιγοβράζουν.

Βράζουμε τα μακαρόνια.
Προσθέτουμε στη σάλτσα ένα σφηνάκι ρούμι, ανακατεύουμε και περιχύνουμε:



*
σ
υνταγή συζύγου... :-)

Wednesday, October 14, 2009

Κοτόπουλο με Soba noodles

Τα Soba noodles είναι γιαπωνέζικα ζυμαρικά από αλεύρι φαγόπυρου. Αυτά που πήρα, είχαν τρεις δεσμίδες σε κάθε συσκευασία, με τη δεσμίδα να θεωρείται μερίδα 2 ατόμων. Στη συσκευασία επίσης υπάρχουν οδηγίες μαγειρέματος που δεν έχουμε κάποιον λόγο να μην ακολουθήσουμε, οπότε βάζουμε σε μια κατσαρόλα 8 ποτήρια νερό να βράσει.

Μέχρι να αρχίσει ο βρασμός του νερού, ετοιμάζουμε τα υπόλοιπα υλικά, δηλαδή ένα στήθος κοτόπουλου κομμένο σε μικρά κομμάτια (μπορούμε να το αρωματίσουμε με μερικά μπαχαρικά όπως αλάτι, πιπέρι, κόλιανδρο, δάφνη κλπ), ενα δυο κρεμμύδια κομμένα σε ροδέλες και 1-2 πιπεριές κομμένες σε stick (πως μπορούμε να το πούμε αυτό στα ελληνικά; το "ραβδί" δεν μου κάθεται καλά...).

Σωτάρουμε σε ελαιόλαδο στο wok πιπεριές-κρεμμύδια και τα βγάζουμε στην άκρη. Βάζουμε στο wok το κοτόπουλο. Μόλις αυτό είναι σχεδόν έτοιμο, ρίχνουμε τα νουντλς στη κατσαρόλα. Θέλουν 7-8 λεπτά βράσιμο. Κάτι λιγότερο, περίπου 4-5 λεπτά θα μας πάρει να χαμηλώσουμε τη θερμοκρασία του wok, να βάλουμε τρεις κουταλιές σούπας garam masala curry paste και τα κρεμμύδια-πιπεριές, να ανακατέψουμε καλά και να τ' αφήσουμε να ανταλλάξουν απόψεις.

Σουρώνουμε τα noodles, τα απλώνουμε στο πιάτο και προσθέτουμε από πάνω τα περιεχόμενα του wok: